12 tipů, jak večeřet a nepřibírat na váze

hubnutiŘíká se, že snídaně je nejdůležitější částí dne. To je bezesporu pravda, ale nezapomínejte kvůli tomuto faktu na ostatní jídla. 

1. Navečeřte se každý den– večeře je stejně tak důležitá jako ostatní jídla. Proto ji nevynechávejte a nechoďte nikdy spát hladoví.

2. Jezte 3 hodiny před spaním – Dát si poslední jídlo v 5 hodin odpoledne je nesmysl. Pokud tedy nechodíte do postele už v osm. Obecně platí, že byste se měli najíst tři hodiny před tím, než jdete spát.

3. Klidně si dejte i druhou večeři – Pokud máte mezi večeří a spánkem hodně času, dejte si bez výčitek nějaké lehčí, stravitelné jídlo, jako zeleninu, bílý jogurt, kefír nebo jablko.

4. Upřednostňujte bílkoviny – Večeře by měla být lehce stravitelná a méně energeticky vydatná, než oběd. Sacharidy volte pouze v malém množství. Upřednostňujte bílkoviny a hodně zeleniny.

5. Záleží na složení – Je jedno, zda upřednostňujete teplou či studenou večeři. Záleží hlavně na tom, aby jídlo bylo pestré.

6. Tipy na studenou večeři – Volte zeleninový salát s kouskem celozrnného pečiva. Nezapomínejte přidat nějakou bílkovinu v podobě libového masa, vejce, nebo tuňáku.

7. Tipy na teplou večeři – Vhodná je ryba, kuřecí plátek či jiné libové maso. K večeři jsou vhodné i polévky (jen se vyhýbejte krémovým). Skvělá je omeleta z vajíček doplněná o zeleninu.

8. Pokud nestíháte, stačí rychlovka – Nedělejte si hlavu z toho, že jste si nestihli nic uvařit. Když si občas dáte k večeři celozrnné pečivo s plátkem sýru a šunky, nic tím nezkazíte.

9. Dbejte na přípravu – Pečte, duste, nebo vařte v páře. Je to mnohem zdravější, než smažení a ušetříte tak zbytečné kalorie.

10. Použijte menší talíř – Servírujete-li jídlo na menších talířích, budete mít dojem, že je talíř vrchovatý, ale vy přitom zkonzumujete mnohem méně jídla.

11. Dopřejte si víno – Jedna sklenka k večeři nikomu neuškodí. Naopak. Je i zdraví prospěšná. Vybírejte dobré a kvalitní víno. Je mnohem méně kaloričtější, než všelijaké koktejly.

12. Vyhýbejte se jídlům jako – vepřo-knedlo-zelo, steak s hranolky, pizzy apod.

Zdroj: red.

 

Odpovědět

*