5 největších dietních chyb

Již dlouho bojujete se svou postavou, a nedaří se Vám zhubnout? Možná děláte jednu ze zásadních chyb. Zkuste se jí vyvarovat.

1. Jíte málo

Kolem sebe často slýchám: ,,Když já skoro nejím, a nemůžu zhubnout, to není možné.“ Možné to je. Ba co víc, je to tutové, že nezhubnete. I když to nezní moc logicky, k tomu abyste zhubli, musíte jíst. Pravidelně, 5x – 6x denně, menší porce. Ale o tom více již ve článcích o stravě. Pamatujte, že jídlo tvoří 80% úspěchu. Troufnu si říci, že u někoho i 90%.

2. Bezmyšlenkovitě se přejídáte

Celý den se držíte, jíte střídmě, zdravě, ale večer to na Vás padne. Pohádáte se s přítelem/manželem, nebo máte problémy v práci a jako lék vyjíte ledničku. Škoda, protože pak se snaha zhubnout sesype jako hromádka z karet. Abyste se ubránili touze něco takového udělat, mějte doma vždy schované něco, co Vám chutná, a je to zároveň i zdravé. Například přírodní oříšky, ovoce nebo sýr s menším obsahem tuku. Hřešit můžete i těmito dobrotami, a nebude Vás to stát kila navíc.

3. Cvičíte a nejíte

To je jedna z největších a nejobtížněji vysvětlitelných chyb, které se mnozí dopouštějí. Jdete si zacvičit, a následně už po cvičení nechcete jíst, když jste tolik dřeli. To je ale omyl. Naopak. Vydali jste velké množství energie a je třeba ho doplnit. Pokud tak neuděláte, tělo bude energii brát ze svalů (v tucích ji totiž nenajde). Veškeré cvičení tím ztrácí efekt.

Postačí dát si třeba jen středně velký banán, hrozen vína nebo energetickou tyčinku (nedoporučuji večer). Záleží, v kolik jdete cvičit. Pokud je to odpoledne, normálně pokračujte v dalších porcích jídla. Je-li to večer, doplňte energii a doma si dejte už jen zeleninu, nebo nic. Záleží na tom, jak velkou porcí jste energii doplnili. Zase nechceme jít spinkat s plným žaludkem.

4. Nedodržujete pravidelný pitný režim

Nedodržování pravidelného příjmu tekutin tvoří velkou překážku ve shazování kil. Pijte, i když nemáte žízeň. Udělejte si z toho rutinu. Preferujte především čistou vodu či bylinkové čaje. Zkuste omezit kávu, která tělo odvodňuje. Pokud se jí nedokážete vzdát, mějte u šálku kávy připravenou vždy i sklenku s vodou.

5. Málo spíte

Máte-li cvičení, jídlo i pití v malíčku, už zbývá jen málo kamenů úrazů. Jedním z nich může být nedostatek regenerace. Tou nejpotřebnější regenerací je kvalitní spánek. Nejlépe by měl trvat 8 hodin. Pro tělo je dlouhé ponocování velmi náročné. Dokáže to rozhodit náš metabolismus. Snažte se raději chodit dříve spát, a dříve vstávat. Pravý opak je naprosto špatně. Nejsme sovy :).

Zdroj: red.

 

Odpovědět

*