Petr Větrovský zhubl za krátkou dobu 12 kilo. Prozradil nám jak!

10958390_10202746270532022_1654848568_nO tom, že hubnutí není pouze pro ženy, přesvědčil diváky svými slovy a svou postavou při finále Miss 1.FK Příbram generální ředitel klubu 1.FK Příbram a zastupitel města Příbrami, Petr Větrovský. Za krátkou dobu změnil svou postavu téměř k nepoznání. A prozradil nám jak!

Petře, od komunálních voleb jsi zhubl úžasných 12 kilo a to především díky změně stravy. Co tě přimělo k tomu, začít hubnout?

Především to, že jsem se již necítil dobře. Kolikrát jsem seděl a cítil jsem, jak mi buší srdce. Několikrát jsem se přistihl, jak zatahuji břicho na různých schůzkách a v různých situacích, protože jsem se za něj styděl. To mi přišlo na můj věk dost ostudné a byl jsem si vědom toho, že se to může ještě zhoršovat. Řekl jsem si, že je potřeba něco změnit, a jak skončí volby, změním celý svůj stravovací režim a začnu o své tělo více pečovat.

Jaký byl tvůj první krok k hubnutí?

Už při volební kampani, když mé špatné stravování gradovalo, protože jsem někdy nejedl přes den téměř vůbec a každý si asi dovede představit, co jsem vše snědl večer, jsem oslovil Jitku Doubravovou, zda by mi nemohla pomoci a poradit. Chtěl jsem napsat přesné instrukce, ale nechtěl jsem žádnou ,,drasťárnu,“ jako je vážit si jídlo, počítat kalorie, krabičkovou dietu apod. Chtěl jsem něco, co bych mohl při svém pracovním vytížení zvládat a plnit. I když se na mě tehdy Jitka tvářila tak, že mi moc nedůvěřovala v dodržování, jídelníček mi napsala. Začal jsem ho od prvního dne po volbách pečlivě dodržovat a na konci měsíce jsem měl o 6kg méně.

Takovýto režim je hodně o hlavě, především o vůli. Souhlasíš s tím?

Vůle a chtít. To je to nejdůležitější. Spousta lidí to zkusí, a po pár dnech stejně neodolají a sklouznou zpět k nezdravému jídlu. A následně všech pokusů nechají. Kdyby to opravdu chtěli, tak se překonají. Mně to nepřišlo vůbec těžké. Opravdu jsem neměl ani jednou žádnou krizi. Naopak jediným mým problémem bylo, že ze začátku jsem tolik jídla, kolik doporučoval jídelníček, nemohl ani sníst. Nebyl jsem na to zvyklý.

Bereš to jako krátkodobou dietu nebo jako změnu celého životního stylu, už napořád?

Není to dieta. Já jsem dietu nechtěl. Chtěl jsem jen naučit, jak mohu zdravě a přitom plnohodnotně jíst. Když takhle jíte, kila jdou dolu. Pro lidské tělo přeci není přirozené, být tlustý. Nepřemýšlím, zda je to dlouhodobé. Vytvořil jsem si takové návyky a dnes je mi naopak proti srsti to, co jsem konzumoval dříve. Myslím, že už se k tomu nikdy nevrátím.

Co pro tebe bylo na začátku nejtěžší?

Jak jsem již řekl. Sníst všechna ta jídla, protože denně jich mám šest. Pak také nezapomínat na to, že mám jíst. Mé tělo bylo zvyklé vydržet dlouhou dobu bez jídla, a proto nejevilo známky hladu. To není nic dobrého, protože následně si tělo každé jídlo ukládalo v podobě tuku, jelikož bylo zvyklé hladovět.

Co ti nejvíce vadí, že nemůžeš jíst?

Měl jsem rád všechno. Pečené koleno, ovar, hamburgery, colu. Dneska mi ale opravdu nechybí nic. Jednou za 14 dní si kachnu nebo svíčkovou dám u mé maminky a jsem spokojený. Je to jen takové zpestření.

Při zdravém životním stylu je důležitá pravidelná strava. Dělá ti právě ta pravidelnost při tvé práci někdy problém?

Dříve dělala, ale dnes již ne. Manželka mi ráno dá svačinu a část z ní využiji i jako svačinu odpolední. Jinak oběd vždy někde mám a večeři také. Dnes jsem naopak již nervózní, když delší dobu nejím. Jak říkám, jde pouze a jen o zvyk.

Zkoušel jsi už v minulosti někdy hubnout?

Párkrát jsem se snažil jíst zdravě a omezit některé věci. Nechal jsem si napsat i jídelníček, ale vůbec mi nevyhovoval. Musel jsem podle něj jíst jen nějaké ovesné kaše a takové ty polystyreny, a to mi vůbec nešlo.

Čtenáře by určitě zajímalo, jak vypadá tvoje denní strava. Uveď nám ukázkový den, co jíš od snídaně po večeři (například).

Pokud snídám doma, tak jsou to vždy k snídani míchaná vajíčka na kokosovém oleji, nebo tři toasty s máslem a medem. Ke svačině proteinovou tyčinku a třeba banán, obědvám většinou kuřecí nebo hovězí maso s rýží, občas rizoto, nebo těstoviny. K odpolední svačině hruška, banán, nebo tmavé pečivo s plátkovým sýrem. K večeři je to krůtí, kuřecí, hovězí s rýží, nebo jen se zeleninou. Občas těstoviny nebo rizoto. Ke druhé večeři si dám většinou pytlíček kešu oříšků natural, rajčata či kedlubnu.  A co se pitného režimu týče, kromě sklenice pomerančového džusu k snídani, piji po celý den jen vodu.

Chodíš zároveň se zdravou stravou i cvičit?

První měsíc jsem necvičil vůbec. Od toho druhého jsem začal a chodím třikrát týdně. Ze začátku tak na 40 minut a nyní cvičím něco málo přes hodinu.

Musel jsi změnit šatník?

Musel, a to hodně. Nejsou mi žádné kalhoty a všechny svetry jsou mi velké. Oblečení postupně rozdávám a nakupuji nové.

Co na tvoje kila dole říká rodina a kolegové v práci?

Podporují mě. Moje žena mě hodně podporuje a je na ní vidět radost z toho, co se mi povedlo. V práci jsem všechny překvapil a některé z nich jsem dokonce tolik motivoval, že zkouší něco podobného.

Jsi takhle spokojený, nebo máš ještě vyšší cíle?

Jsem spokojený, a když to bude ještě trochu lepší, budu rád. Snažím se to posouvat dále, ale spíše cvičením a přirozenou cestou. Necpu do sebe žádnou chemii. Nechci být kulturista. Chtěl jsem se jen za sebe nestydět, mít lepší pocit a to se povedlo.

Co bys doporučil lidem, kteří chtějí začít s hubnutím, ale neví, jak udělat ten první, zásadní krok?

Neříkat: začnu, budu, příště, zítra, ale prostě začít, a to v klidu. Žádné drastické diety. Jen se snažit zdravě jíst, pít a postupně se trochu hýbat.

Zdroj: red.

Odpovědět

*