Jak se dostat co nejrychleji ze zimní únavy a načerpat nové síly?

Cítíte, že byste potřebovali takzvaně „dobít baterky“? Chodíte rutinně z práce domů unavení a bez nálady? Postrádáte motivaci do nových dní? Možná na vás zkrátka přišla zimní únava a věřte, že s tímto pocitem můžete rychle zatočit. Mezi pravidelné spouštěče zimní únavy paří nedostatek slunce a nadprodukce hormonu melatonin, který má právě účast na koordinaci denních rytmů a spánku. Jak tedy s únavou nejlépe zatočit? Přinášíme vám pár tipů, jak na to.

Udělejte si čas pouze pro sebe

Od pondělí do pátku lítáte z práce domů, kde místo odpočinku vaříte, uklízíte a staráte se o svou rodinu? O víkendu pak doháníte všechny resty, které jste přes týden nestihli? A kde je vaše chvíle pro sebe? Ideálním řešením je alespoň pár minut denně si udělat chvíli pro sebe, zajít si zacvičit nebo přečíst svou oblíbenou knížku. Důležité je se také zaměřit na pravidelnou stravu.

Dostatečně pijte

Přiznejte si, kolik tekutin do sebe přes den dostanete? Tělo vodu potřebuje, aby mohlo dobře fungovat. Výzkumy posledních let dokonce prokazatelně ukázaly, že pokud klesne hydratace v těle jen o 2 %, energie nám klesne hned o 20 %. Méně vody v organismu znamená, že se zpomaluje i oběh krve a tím pádem se rychleji unavujeme. Stačí sklenice čisté vody a hned ucítíte příval nové energie.

Prostě si dejte dvacet

Věděli jste, že už 20 minut spánku může zvýšit vaši produktivitu a vůbec celkovou aktivitu? Není tedy lepší si dát po obědě pár minut odpočinku a pak naskočit odpočatí do druhé půlky dne s lehkostí a elánem, než se ploužit do konce dne jak mátohy se špatnou náladou?

Cvičte, dýchejte a relaxujte

Jak ale nejlépe zotavit své tělo a získat novou energii po tak dlouhém zimním období? Zkusit můžete nejrůznější druhy cvičení. Nejen k přísunu energie, ale také k vyčištění mysli vám můžou pomoci pravidelné lekce jógy, která vám kromě pohybu přinese i relaxaci a naučí vás různým metodám dýchání. Pokud byste se rádi o józe dozvěděli více a rádi byste načerpali zmíněné síly, vydat se můžete s Aerobik studiem Orel Dobříš na Relaxační wellness víkend (http://aerobikdobris.cz/dospeli-homepage/19- aktuality- dospeli/52-wellness- vikend-joga), který je určen nejen pro ty, kteří už kouzlo jógy objevili, ale také pro ty, kteří by rádi s jógou začali. „Během prodlouženého víkendu je
dostatek času na předání podrobných informací nejen o cvičení,“ upřesňuje Klára Jandová, zkušená lektorka jógy.

Kdy a kde máte možnost nové síly načerpat?

Prodloužený relaxační víkend se koná od pátku 16. března do neděle 18. března. Pobytem vás provedou proškolené lektorky Aerobik studia Orel Dobříš, Klára Jandová a Denisa Havlíčková. V rámci pobytu budou připraveny nejen nejrůznější formy cvičení jógy, ale také budete mít možnost zdarma využívat wellness. Svůj čas strávíte v příjemném prostředí Rezortu Knížecí Rybník, který se nachází nedaleko Tábora.

Proč je jarní očista pro naše tělo důležitá?

Na jarní očistu těla bychom neměli zapomínat. Proč je důležitá a v čem tkví její síla? To nám uvedla Klára Jandová: „Člověk je odvěkou součástí přírody a jednou z věcí, kterou neovlivní, jsou biorytmy, pravidelně se střídající rytmy přírody jako je den a noc, fáze měsíce nebo střídání ročního období. Tyto biorytmy mají vliv na funkci našeho těla, na naše zdraví a životní pohodu. Jaru předchází zima, kdy příroda odpočívá, metabolismus se zpomaluje a příroda i naše tělo si dělá zásoby. Na začátku jara se začne metabolismus zrychlovat a přírodě se ze zásob vytváří nový život, vše roste, pučí, energie stoupá. To všechno se děje i s naším tělem, a proto bychom to měli podpořit správným jídelníčkem a cvičením. Období jara je i vhodné na nové začátky, kupříkladu zařazení pravidelného cvičení do našeho
života.“

Zdroj: red., autor: Kamila Paulová

Odpovědět

*