Jak zabránit přejídání se?

food-sandwichTaké máte problém s tím, že sníte víc jídla, než je optimální? A nevíte, jak tomu zabránit, protože ta chuť je prostě nepřekonatelná? Zkuste se řídit našimi pravidly:

Pravidelně snídejte – lidé kteří nesnídaní, mají během dne tendenci k přejídání se.

Nevystavujte se pokušení – nedělejte si doma zásoby nezdravých jídel. Čokolády, které od někoho dostanete, ihned darujte dále. Vyhnete se zbytečnému pokušení.

Buďte vždy připraveni na malý hlad – předem mějte připravené jídlo, kterým rychle zaženete hlad. Tipy: zelenina, mléčný koktejl s ovocem, oříšky.

Hýbejte se – pohyb vám pomůže zapomenout na jídlo a zažene chutě. Jakmile vás začne honit mlsná, zkuste si pustit rádio a hýbejte se, nebo vyrazte na procházku.

Nechoďte cvičit hladoví – Než půjdete do fitka, dejte si malou svačinku. Pokud před cvičením delší dobu nejíte, klesne vám cukr v krvi a vy po cvičení sníte vše, na co přijdete.

Jezte pomalu – nechvátejte, nikdo vám to nesní. Čím déle budete potravu přijímat, tím větší čas mozek má, aby si řekl dost, a vy jste už neměli potřebu dojíst celé jídlo.

Při přípravě pokrmů žvýkejte – neochutnávejte stále během vaření. Stačí ochutnat jednou, nebo až na závěr. Pokud si před vařením vyčistíte zuby, nebo si vezmete žvýkačku, sníží vám mentol v puse chuť na jídlo.

Najděte si nějaké aktivity – do svého denního programu zařaďte pravidelné aktivity, které vaše myšlenky odpoutají od jídla. Nejedná se pouze o sport, ale i o ostatní koníčky. Něco, co vás tak zabaví, že si na jídlo ani nevzpomenete.

Před jídlem se napijte – ne nadarmo se říká, že hlad je převlečená žízeň. Před každým jídlem se napijte. Následně se do vás pak vejde méně pokrmu.

Zapisujte si, co sníte – zapisujte si svůj jídelníček, například pomocí chytré mobilní aplikace. Budete mít tak pravidelný přehled o tom, co sníte a možná si řeknete, že je toho opravdu dost.

Zdroj: red., foto: www.fitplan.cz

Odpovědět

*