Jaká jsou nejčastější novoroční předsevzetí? A mají vůbec smysl?

Novoroční předsevzetí si každoročně dává až 70% lidí. Odhodlání něco změnit by se dalo rozdělit na dvě části. První část lidí si dává předsevzetí něco přestat dělat (přestat kouřit, přestat pít alkohol, přestat si kousat nehty…) Druhá část si naopak slíbí, že něco dělat začne (začít cvičit, začít jíst zdravě, začít se učit). Právě mezi nejčastější novoroční předsevzetí patří:

1. Zhubnout
2. Přestat kouřit
3. Začít cvičit, běhat
4. Jíst zdravě
5. Najít si lepší práci
6. Přestat utrácet
7. Začít se učit, nejčastěji cizí jazyk
8. Najít si více času pro přátele a rodinu

Dalo by se říci, že novoroční předsevzetí jsou převážně pro ty, kteří mají slabou vůli. Lidé s pevnou vůlí nečekají na nový rok, aby začali něco dělat jinak. Jednoduše začnou ze dne na den. A právě proto jen málo kdy tito lidé se slabší vůlí novoroční předsevzetí dodrží.

Nejčastěji si dávají až moc náročné cíle a chtějí je splnit co nejdříve. Například chodit běhat. Po jednom dni, kdy se udřou do vyčerpání, jejich chuť na další výběh vysoce odpadne, a novoroční předsevzetí se rázem začne rozplývat jako pár nad hrncem. Nejen, že jim to oslabí vůli ještě více, ale padá i sebevědomí, že to opět nedodrželi.

Jak novoroční předsevzetí dodržet?

Důležité je plnit svá novoroční předsevzetí postupně. Dát si cíl, že například do léta zhubnete x kilo, a toho se držet. Pozor, reálné cíle!

Své předsevzetí si napište na papír a vystavte na viditelné místo. Denně si připomínejte, proč jste se pro něj rozhodli.

Plánujte si, kdy ho budete plnit. Často to dopadá tak, že nadšení vyprchá kvůli nedostatku volného času. Toto musíte promyslet již na začátku.

Svěřte se s touhou něco změnit své rodině a blízkým. I ti vám v nové cestě mohou pomoci.

Věřte si. Jít do ničeho nového s tím, že to stejně nepůjde, je jít jako do bitvy s tím, že stejně prohrajete. Musíte si věřit a jít si pevně za svým.

Pokud něco opakujete 20x, tělo si na změnu zvykne, a začne to být pro Vás automatické. Uvedu na příkladu. Budete-li 20 dní po sobě jíst zdravě, následně Vám ani nepřijde, že by Vás to jakkoli omezovalo, nebo se Vám to protivilo. Vydržte tedy onu hranici a pak to bude jednodušší.

Pokud jste již roky zpátky předsevzetí nedodrželi, nezkoušejte to. Jestliže změnu, tak ihned. Nečekejte na ono magické datum.

Už máte promyšlené své novoroční předsevzetí?

Zdroj: red.

 

O autorovi

Odpovědět

*