Uzavírka mostu u Vestce zkomplikuje řidičům jízdu osm týdnů

Možná Vám připadá brzy, upozorňovat na komplikace, které na vytížené silnici I/18 započnou až první dubnový den. Řidiči všech vozidel a cestující v autobusech by se však měli s dostatečným předstihem připravit na kompletní uzavírku mostu přes Vltavu u obce Vestec u Hříměždic. Jezdíte-li z Příbrami či Dobříše do Sedlčan nebo opačným směrem, pravděpodobně most č. 18-020 využíváte. V dubnu a květnu Vás však čekají objízdné trasy, které cestu prodlouží.

Důvod uzavírky

Krajský úřad Středočeského kraje totiž v prosinci vyhověl dle zákona žádosti společnosti Metrostav a most bude od 1. 4. 2015 do 31. 5. 2015 zcela uzavřen. Důvodem je výměna pěti ocelových mostních dilatačních závěrů. Kvůli uzavírce v délce asi 250 metrů čeká řidiče objízdná trasa minimálně 14 kilometrů.

Objízdné trasy

Veřejná hromadná doprava: Autobusy jedoucí po silnici I/18 od Sedlčan budou vedeny z křižovatky Zrůbek přes Hrachov a Drážkov a dále přes Kamýk nad Vltavou a obec Velká až na křižovatku silnic I/18 a II/102, kde se napojí na stávající trasu. V opačném směru je objízdná trasa totožná.

Automobily do 3,5 tuny: Ve směru od Sedlčan budou motoristé vedeni z křižovatky Zrůbek přes Hrachov a Drážkov a dále do Kamýku nad Vltavou až na křižovatku silnic II/102 a II/118, odtud dále po silnici II/118 přes Zduchovice a Jablonnou na křižovatku silnic I/4 a II/118, kde se napojí na stávající trasu.

V opačném směru vede objízdná trasa přes Velkou do Kamýku nad Vltavou, kde se řidiči opět napojí na původní cestu.

Vozidla nad 3,5 tuny: Řidiči jedoucí po silnici I/18 od Votic budou vedeni z křižovatky silnic I/18 a II/105 – Sedlčany – po silnici II/105 přes Sedlčany na křižovatku silnic II/105 a II/119, odtud dále přes Kňovice a Nalžovice na křižovatku komunikací II/119 a II/102 – Čelina a odtud dále až na rozcestí do Borotic, kde se doprava rozdělí na dva směry:

a) po silnici II/119 přes Borotice, Drhovy a Rybníky směr Dobříš a Praha (R4)

b) po silnici II/102 přes Drevníky a Něčín na silnici I/18, kde se v obci Obory napojí na stávající trasu směrem do Příbrami

V opačném směru je objízdná trasa totožná.

Je třeba počítat se zdržením

Podle dopravního inženýra Pavla Neckáře, který zpracoval návrh dopravně-technického řešení objízdné trasy budou využity, jak dopravní značky a informační tabule, tak také mobilní semafory, které pomohou plynulosti dopravy. Je jasné, že řidiči i přes pečlivě naplánované objízdné trasy musí počítat se zdržením a také s větší hustotou silničního provozu.

Přikládáme mapku s nákresem objízdných tras

 

Zdroj: red.

Odpovědět

*