Zbavte se jarní únavy

v110251_jaro-ilustracni-atlas-1Dny jsou v zimě krátké, noci dlouhé, navíc se po celou zimu zdržujeme v uzavřených prostorách, a tak není žádný div, že se v současné době můžeme potýkat s jarní únavou. Jarní únavu podporuje i zimní životní styl. V chladných měsících se přestáváme pohybovat a dopřáváme si stravu bohatší na tuky a cukry. Neuniknou tomu ani ti, kdo se snaží vyhledávat zdravou zeleninu a ovoce. Urychlený skleníkový růst, dlouhodobé skladování předčasně sklizeného ovoce a zeleniny, přepravování přes kontinenty snižují obsah i hodnotu vitaminů a minerálů.

Vyhřívejte se na slunci

Pokud na vás zaútočí únava, udělejte si krátkou procházku nebo se posaďte na čtvrt hodiny na sluníčko. Sluneční paprsky jsou zdrojem vitaminu D, který je důležitý pro kosti,obranyschopnost i naši akceschopnost.

Relaxujte

Dopřejte si dostatek spánku, omezte alkohol, cigarety a tučná jídla. Všemi možnými způsoby se vynasnažte svému tělu ulehčit. Respektujte, že přichází jiný režim. Pokud únava přetrvá v březnu i v dubnu a zasáhne do května, konzultujte situaci se svým praktickým lékařem. Může mít jinou příčinu, než jen nástup nového ročního období.

Zacvičte si proti únavě

  • Véčko – položte se na záda, upažte ruce, přednožte nohy ke stropu a s nádechem pomalu roznožujte až do krajní polohy. S výdechem vracejte opět k sobě nahoru. Několikrát opakujte.
  • Sklopka – v poloze na zádech nechte přednožené nohy kolmo ke stropu, uchopte je pod koleny a přitáhněte si je na hrudník. Kolena lze pokrčit. Můžete se několikrát zhoupnout na zádech.
  • Klubíčko – v kleku si sedněte na paty, hrudník položte na kolena a ruce na zem podél nohou. Ramena se snažte co nejvíc přiblížit k zemi. Vydechněte.

Spánek je důležitý

I když si mnozí z nás myslí, že nepotřebují spát doporučovaných osm hodin, mýlí se. Ti, kdo dlouhodobě spí méně než doporučovaných osm (minimum je šest) hodin denně, mají oslabenou imunitu a jsou náchylnější k chorobám včetně rakoviny.

Očistěte tělo

Zkuste méně náročnou očistnou kůru. Bude vyhovovat především těm, kdo mají rádi ovoce (jíst po tři dny jen jablka, vždy asi 1,5 kg, a doplnit dvěma litry tekutin) nebo bylinným čajům (pít po tři neděle denně alespoň půllitr kopřivového čaje, k tomu vždy jeden den koupel rukou, druhý den koupel nohou a jednou týdně všechny procedury vynechat).

Dostatečně pijte

Denně bychom měli vypít minimálně dva litry vody. Už malý deficit tekutin zahustí krev a sníží výkonnost. Nedostatek vody totiž může sám o sobě způsobovat únavu nebo bolesti hlavy, naopak dostatečná zavodnění organismu přispívá k jeho vyčištění.

Zdroj: red., www.cpzp.cz, foto: ww.kalendarakci.atlasceska.cz

 

Odpovědět

*