Jak na zimních dovolených s bohatými švédskými stoly odolat pokušení? Těžko, ale jde to…

Tento článek by se možná více hodil na léto, kdy jezdíme na dovolené, protože problematika přejídání se v hotelových zařízeních je typická především pro dovolené se stravováním all inclusive, ze kterých si mimo zážitků dovážíme i kila navíc. Rozhodla jsem se ho napsat ale nyní, jelikož na bohaté švédské stoly můžeme narazit i na zimních horských dovolených. Už tak je obtížné narvat se do zimních kombinéz, natož to zkoušet ještě s nějakým přebytečným ,,faldíkem.”

Bohužel zázračné tabletky, které bychom polykali a přitom mohli jíst cokoli, ještě nevymysleli. Existuje sice pár pravidel tipů: jezte převážně ovoce, zeleninu, vyhýbejte se dezertům, sladkým nápojům, nejezte smažené, jezte pravidelně i na dovolených… Teorii dobrá, praxe horší. Ke vší smůle musím konstatovat, že je to vše pouze a jen o hlavě. Bohužel.

Sice víte, že si nemáte dát večer těstoviny a zajíst je dezertem, ale realita je jiná. Každý kolem Vás, kdo váhu neřeší, se těmito dobrůtkami cpe (obzvláště, když je to ,,zdarma” a můžete sníst cokoli) a Vy na to máte pouze koukat? Jen málo kdo unikne pokušení.

Základem je položit si jednu otázku. Stojí mi to týdenní obžerství za zahození celoroční dřiny? Co z toho budu mít? Odpověď musí být důkladné NE! 

Trauma z nabraných kil je pak větší, než chvilková deprese, že si nemůžete dát zákusek. To mi věřte.

Přejezte se!

Pokud Vám nepomůže vůle ani psychika, tak už je jen jediná praktika. Při každém jídle (snídaně, obědy, večeře) se přejezte, ale to tak, že ráno ovocem a po zbytek dne zeleninou. Dejte si ze začátku talíř nebo i dva nejrůznějších salátů bez zálivek a následně si jděte vybírat jídlo. Už se do vás toho moc nedostane, budete syti až k prasknutí. Kouzlo je ale v tom, že v zelenině nejsou téměř žádné kalorie, takže se vám nebudou usazovat zbytečné tuky a pomůže Vám v tom, abyste spořádali následně méně jídel nezdravých.

Hodně štěstí a pevné vůle!

Zdroj: red.

O autorovi

Odpovědět

*