Správnou životosprávou k plochému a pevnému bříšku

beFit-SMALLPloché, pevné a vypracované bříško je snem nejenom každé ženy, ale v tomto případě i mnoha mužů. Některé možná zklamu, ale zázračná pilulka vytvářející „six-pack“ vynalezena bohužel ještě nebyla, přístroje klepající s našimi „faldy“ způsobují pouze pocity na zvracení a stahovací tepláky, ve kterých se člověk potí, bohudík nefungují, jinak bychom nenosili nic jiného a móda by byla tatam.

Lidé důvěřují lecčemu, jelikož mnoho známých osobností propaguje tyto drahé pomocníky, ale věřte nebo ne, jejich zázračná pilulka spočívá pouze v dietě, odříkání, profesionálních trenérech a výživových poradcích.

Pojďme se tedy podívat, v čem skutečně tkví vyrýsované bříško.

Bez kardia se tuku nezbavíte

Posilujete téměř denně bříško, vydržíte i větší zátěž, ale výsledky se stále nedostavily? Chyba většinou spočívá ve druhu cvičení. Posilováním se břišní svalstvo zpevňuje a tvaruje, nicméně úspěchy našich tréninků jsou zakryty vrstvou tuku, kterou jinak než kardiem neodbouráme.

Záleží pouze na Vás, který druh kardia si zvolíte – cvičení v aerobním pásmě při spalovací tepové frekvenci (chůze, kolo, bruslení, aerobik aj.) nebo intervalový trénink, kterým tělo vydá nespočetně kalorií, a dokonce i zrychluje metabolismus (Tabata, střídání běhu a chůze, LoseWe, Insane, HIIT aj.). Hodinové cvičení břicha nemá smysl, stačí se mu věnovat 20 minut třikrát týdně a zbylý čas poskytnout na spalování tuků a zpevňování jiných partií těla.

V současnosti se ve fitness a zdravém životním stylu dbá především na správné dýchání, držení trupu a posilování takzvaného „coru“ – středu těla. Pokud se člověk naučí vnímat svůj core, vítězí sám nad sebou, protože i vlastní vůlí zvládne posilovat břišní svalstvo.

Přijímejte dostatek bílkovin

Mnoho lidí, především žen, chybuje v jídelníčku díky nedostatečnému přísunu bílkovin. Pamatujme si však, že bez bílkovin svaly nebudou, protože sval je živ především z proteinů. Nebude ani štíhlé tělo, jelikož čím více svalů člověk má, tím jde hubnutí rychleji a lépe. Každý by měl denně přijmout cca 1g bílkovin na kilo své váhy, tudíž ve stravě nevynechávejte libové maso, sýry, jogurt, tvaroh, vajíčka, luštěniny, ryby či sojové výrobky.

Jezte zdravé tuky

Není tuk jako tuk. Nikdy nepoužívejte otázku, zda je to tučné, ale pouze jde-li o zdravý pokrm. Tuk není zlo a už vůbec se mu nesmíme vyhýbat, protože tělo ho nutně potřebuje. Některé tuky jsou totiž velmi zdravé, prospěšné, plné kvalitních zdrojů energie a pomáhající nám zhubnout či rýsovat bříško.

Dodržujte po tréninku přísun sacharidů

Mnoho lidí se domnívá, že po cukru akorát ztloustneme – to ano, ale pouze v nadměrném množství než je doporučený denní příjem. Navíc ihned po skončení tréninku, i ve večerních hodinách, je nutné tělu dodat potřebné sacharidy a až následně odměnit svaly bílkovinami. Proto si nezapomeňte po delším a náročném cvičení dát kousek ovoce, syrovátkový koktejl či sacharidový nápoj (některé proteinové nápoje již tyto důležité sacharidy obsahují, tudíž „zabijete dvě mouchy jednou ranou“).

Kupte si krejčovský metr

Osobní váhu k životu vůbec nepotřebujeme, v případě plochého bříška to platí dvojnásob. Zajímají nás především centimetry, tudíž váhu zamkněte do skříně a nenechte se deprimovat čísly. Uvidíte sami, že z úbytku centimetrů budete překvapeni.

Základem je strava

Základem pro vyrýsované břicho je strava. Jídelníček odpovídá za 90% úspěchů a pouze strava vytváří viditelný „pekáč buchet“. Hladověním Vám sice bříško na chvíli splaskne, ale „klepat“ se bude pořád. A až se po létě najíte, tak příští rok Vás čeká mnohem větší dřina díky pomalému metabolismu a jojo efektu.

… a jsme zase u zdravého životního stylu, protože předpokládáme, že když jednou pěkné bříško máme, tak ho chceme navždy. Nýbrž i zde je nutné se zaměřit na dlouhodobější změnu životního stylu, protože změna s sebou nese úspěch. Nezáleží pouze, kolik uděláte sedů lehů a sklapovaček, ale kolik sníte ovoce, zeleniny, vlákniny, antioxidantů, proteinů a kolik vypijete čisté vody! Pokud si veškeré rady vezmete k srdci a budete se jimi řídit, do léta jsou „špíčky“ pryč.

Autor: Kateřina Váchová, Zdroj: red.

Odpovědět

*