Sushi = syrová ryba? Pletete se

1555315_907408945936112_6455661772401563325_nMnoho lidí se tomuto pokrmu vyhýbá, protože se domnívají, že budou konzumovat syrovou rybu. Pamatujte si, že sushi se nerovná syrová ryba.  Zajímavostí je, že sushi rýže se s plátkem syrové ryby setkala teprve nedávno. Jeho základ tvoří právě rýže. Rybu lze nahradit okurkou, avokádem, ředkví, listovým špenátem nebo bambusem. 

Mezi základní druhy patří: maki, california roll, nigiry, temaki, sashimi nebo gunkan. (Jednotlivé druhy Vám představíme v příštím článku).

Sushi je bohaté na minerální látky a zdravé tuky. Nic se ale nemá přehánět. Jedna porce (6ks) obsahuje 80 až 100 gramů rýže. V restauraci standardně jako přílohu dostanete 150 gramů rýže. Stačí snít tedy 9 malých kousků maki nebo 6-7 nigiry a vyrovná se to jednomu obědu. Ryby jsou sice zdravé, ale ani s lososem nebo tuňákem to nepřehánějte. Obě tyto ryby obsahují velké množství tuku (v menší míře zdravého).

Takže sushi rozhodně doporučujeme, ale berte ho jako plnohodnotný oběd, nikoli jako předkrm (jeho miniaturní velikost nás klame, a jsme schopni sníst dvou až tří násobek doporučeného množství).

Zdroj: red.

Odpovědět

*